perjantai 19. huhtikuuta 2013

City Of Dreams

Vihjailin pari postausta sitten vähän erilaisesta jutusta ja tässä tulee, aiheena on tällä kertaa matkustamiseen liittyvät unelmat!:)

Oon aina tykännyt matkustaa ja saada sen kautta vähän perspektiiviä omaan elämään sekä tietysti nähdä ja kokea uutta. Onnekkaana voin sanoa, että oon päässyt matkustamaan moniin upeisiin kaupunkeihin, mutta on edelleen monen monta paikkaa matkustamisen check-listalla, jotka odottaa vielä vuoroaan.

Kaksi erityisen hienoa paikkaa on ollut Lontoo ja Dubrovnik. Niistä seuraavat kuvat :)

Lontoo
Dubrovnik

Rooma on myös jäänyt upeana paikkana mieleen!:)

 Matkustusunelmien TOP 7!


7.     EGYPTI

Haluaisin käydä jossain Afrikan maassa, ja tällä hetkellä suosikkina on Egypti. Jatkuva auringonpaiste, Välimeren rannat ja historia houkuttaa Egyptissä. Olis tosi mielenkiintosta päästä katselemaan pyramideja ja tutustua museoissa erilaisiin faarao-kulttuureihin!




 6.      OMAN

Löytyy Arabian niemimaan kärjestä ja olisi varmasti tosi eksoottinen ja vähän jännäkin paikka matkustaa. Omanissakin historia, aavikon hiekkadyynit sekä vanhat rauniot ja muistomerkit olisi vähintäänkin näkemisen arvoiset ja saisi taas tutustua uuteen kulttuuriin, josta itse ainakin tiedän vähä vähemmän.

        

5. BORA BORA

Pitäähän sitä nyt yks ihan täysin rantalomakohdekin joukkoon mahtua ;) Bora Boran rannat ja vesi näyttää melkeinpä paratiisilta, kukapa sellaiseen ei haluaisi!?

 

 4.     PARIISI

City of love, Disneyland, Eiffeltorni, kieli, ruoka...tarviiko tähän nyt muuta? Lisäksi oon jostain lukenut joskus huhun, että Pariisin lentokentällä tuoksuisi ihan hajuvedeltä, olis enemmän kun mielenkiintosta päästä testaan tää, koska täytyy sanoa että pieniä epäilyksiä herää tän suhteen :D



3.     UUSI-SEELANTI

Uusi-Seelanti on ollut mulle vähän tuntematon juttu, mutta siellä kiinnostaa eniten se luonto (ja ne lampaat) sekä Maori-kulttuuri. En oikeestaan osaa edes perustella kovin hyvin, miks haluisin käydä tuolla mut jostain syystä vaan!



 2.     AUSTRALIA

Toisiks isoin unelma mulla matkustamisen saralla! Upeet rannat, vilkkaat ja isot kaupungit, mielenkiintonen ja erilainen kulttuuri ja historia, luonto... Järkyttävän pitkästä lentomatkasta huolimatta ei tarvi miettiä hetkeekään jos tilaisuus lähteä joskus tulee!




1.     NEW YORK

Mun ehdottomasti isoin ykkönen tässä listassa! Shoppailu New Yorkissa, nähdä ne kaikki superit nähtävyydet ja mun mielestä tää on vaan kaupunki, jossa pitää käydä. Jonain päivänä mä vielä olen siellä siitä pidän huolen!



 Kuvalähteinä WeHeartIt ja Google.

Siinä oli mun matkustamisen top7! Olisin voinu tehdä tästä vaikka kuinka pitkän, mutta nämä nyt tällä kertaa!:)

Quote Of The Day
" Travel is the only thing you buy that makes you richer "



Hauskaa viikonloppua!<3
-Anna

2 kommenttia: